اتصال نقطه به نقطه یا اینترنت پوینت تو پوینت (P2P) و آنچه شما باید بدانید

۱۶۸ بازديد

انجمن های سازمانی محکم و ایمن به یک نیاز تجاری تبدیل شده اند. به طور کلی، بدون ارتباط، بدون کارایی - و بدون درآمد. مدیریت انجمن های نقطه به نقطه توسط بسیاری از شرکت های عظیم استفاده می شود تا تضمین کنند WAN (سازمان منطقه گسترده) آنها به طور مداوم بالا می رود.

منظور ما از یک انجمن به نقطه چیست؟
انجمن‌های نقطه‌به‌نقطه، که هرازگاهی به آن رابط نقطه‌به‌نقطه، پیوستن P2P، خط محرمانه یا خط اجاره‌ای گفته می‌شود، به‌طور ایمن دو ناحیه را با استفاده از یک انجمن اطلاعاتی لایه ۲ مرتبط می‌کنند و یک سازمان بسته را ایجاد می‌کنند. اطلاعات مربوط به این انجمن ها در وب عمومی نمی رود، جایی که ممکن است در برابر برنامه نویسان یا حملات سایبری بی دفاع باشد. پیوندهای نقطه به نقطه بسیار امن هستند، تا حدی که رمزگذاری اطلاعات محدود ممکن است در هنگام استفاده از آنها اساسی باشد. با وجود این، با فرض اینکه سطح بسیار جدی ایمنی مورد نیاز است، فکر کنید دولت یا پول، چند حمل و نقل رمزگذاری را با مدیریت نقطه به نقطه خود ارائه می دهند.

چه زمانی نقطه به نقطه تصمیم ایده آل است؟
اینترنت پوینت تو پوینت در گستره‌ای از سطوح مدیریتی قابل دسترسی هستند، اما معمولاً برای ظرفیت انتقال بالا (میزان اطلاعاتی که می‌توان در یک بازه زمانی خاص ارسال کرد) و خواب کم (تعویق بین فعالیت مشتری و واکنش سازمان). انجمن های نقطه به نقطه علاوه بر این، بدبختی دسته ای ناچیز دارند، که زمانی اتفاق می افتد که واحدهای کوچک اطلاعات یا "بسته ها" هرگز به هدف خود نمی رسند.

انجمن های نقطه به نقطه می توانند این سطوح کمکی بالا را منتقل کنند زیرا اطلاعات عموماً به طور مشابه در یک دوره متعهد به این سو و آن سو می رود. زمانی که سازمان‌ها از وب عمومی استفاده می‌کنند، اطلاعات آنها ممکن است در زمان‌های مختلف به طور متضاد هدایت شوند یا برای رسیدن به هدف خود تغییر مسیر دهند. با ارتباط نقطه به نقطه، سفرهای اطلاعاتی به روشی پیش‌بینی‌شده، برآورده کردن مفروضات مشتری (و تضمین‌های تامین‌کننده) برای سطح بالای مدیریت (QoS) انجام می‌شود.

ارتباط نقطه به نقطه در موارد مختلف هدف مهم است. آنها اغلب در هنگام ایجاد پیوندهای امن ابری یا مزرعه سرور، کار با حرکات اسناد بزرگ، محافظت از اطلاعات در راه یک آرایش تقویتی بازیابی فاجعه، تجهیز مشتریان به دسترسی ایمن WAN، پشتیبانی از ویدیوهای بدون خطا مبتنی بر وب یا آن استفاده می شوند. برای کمک به برنامه ها در هنگام اجرا اساسی است.

مدارهای موج یکی دیگر از گزینه های WAN با ظرفیت انتقال داده بالا هستند که بارها در شرایط مقایسه با خطوط P2P مورد استفاده قرار می گیرند. به وبلاگ ما در مورد تمایزات بین خطوط اجاره ای نقطه به نقطه و مدیریت فرکانس نگاهی بیاندازید، در فرصتی که در حال حاضر ندارید!

قبل از انتخاب مدیریت نقطه به نقطه در مورد چه چیزی فکر کنیم؟
علی‌رغم این واقعیت که انجمن‌های نقطه به نقطه طیف وسیعی از مزیت‌ها را برای سازمان‌ها و انجمن‌ها ارائه می‌دهند، آنها نیز به میزان بیشتری به مسئولیت زمان و دارایی‌ها در مقابل استفاده از اتصال عمومی وب نیاز دارند.

برای شروع، این انجمن ها پیوست های مدیریت نشده هستند. مشتری به طور منظم تمام تجهیزات اساسی انجمن را ارائه می دهد و برای بررسی اتصال پاسخگو است مگر اینکه یکی از پایان های انجمن نیاز به تعمیر از طرف تامین کننده داشته باشد.

سپس، با وجود این واقعیت که به مدیریت انجمن نقطه به نقطه با ترتیبات سطح مدیریت (SLA) ارائه می شود، مشتری با مشارکت در جمع آوری آنها موافقت می کند. به عنوان مثال، مشتری نیز در رابطه با نظارت بر اولویت بندی ترافیک و خط کشی تعهد دارد، به عنوان یک قاعده، یک مدیر سازمان با دانش و تخصص برای سفارش ترافیک شبکه بر اساس اهمیت و جدول زمانی آن را انجام می دهد. ظرفیت کسب‌وکار برای انجام مؤثر این تعهدات به اطلاعات با نیاز بالا می‌افزاید تا به جایی که باید باشد و در نهایت سطوح سرعت و کیفیت تزلزل‌ناپذیر را برآورده می‌کند.

در نهایت، مشتریان احتمالی مدیریت نقطه به نقطه باید در مورد هزینه ها فکر کنند. ما شاهد کاهش تخمینی P2P در طول گذشته بوده‌ایم، در حالی که رقابت سایر گزینه‌های اتصال WAN گسترش یافته است، به عنوان مثال، مدیریت‌های فیبر و فرکانس کسل‌کننده. با در نظر گرفتن همه موارد، خطوط اجاره‌ای P2P احتمالاً کم‌هزینه‌ترین انتخاب شما نخواهد بود، در صورتی که در حال کار کردن یک شبکه چند سایتی هستید که ممکن است بخواهید بعد از مدتی آن را مقیاس کنید. برای بررسی کامل در مورد چگونگی برآورد خطوط P2P و سایر مدیریت های اتصال WAN، به راهنمای ارزش گذاری مدیریت سیستم های منطقه گسترده ما نگاه کنید!

انتخاب یک سازمان متخصص نقطه به نقطه
اکثر تامین کنندگان مهم مانند Lumen، AT&T، Verizon، Zayo و Crown Palace، دسترسی اختصاصی به وب (DIA)، امواج و MPLS را به علاوه گزینه های اتصال نقطه به نقطه ارائه می دهند. به همین ترتیب ممکن است تامین کنندگانی در منطقه خود داشته باشید که این کمک را ارائه می دهند
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.